Praktikant Elisa: „Oleks võinud varem praktikale minna, oleks silmaring laiem ja koolis ka kergem olnud„
Elisa on TalTechi ehituse üliõpilane ja sel suvel Reparos ehituspraktikal. Tegelikult on ta õppinud 4 aastat ja töötanud projekteerijana 1,5a , seega kaugeltki mitte ehitusvaldkonnas algaja. Kohtusime Elisaga Magasini tänava korterelamu ehitusobjektil ja uurisime, mis mõtteid kibekiired päevad ehitusel tekitavad.
Elisa räägib, et: „Objekti töös on kõige huvitavam vaadata, kuidas kõik, mida viimased 4 aastat piltidelt ja raamatutest õppinud olen, päris elus toimib. Üks asi on kuulata loengus kuidas kõik ideaalses maailmas käima peaks, teine asi on vaadata kuidas see päriselt realiseerub. Kohati on tunne, et oleks võinud varem praktikale minna, oleks silmaring laiem ja koolis ka kergem olnud. Kindlasti on praktikast tulevikus ka projekteerijana kasu. Näha ise aspekte ehitustehnoloogias, millega muidu arvestada ei oskaks. Kindlasti üritatakse seda osa ka koolis tudengitele õpetada, kuid enda silmaga nähes kinnistuvad teadmised ikka paremini.“
Elisa: „Üks asi on kuulata loengus kuidas kõik ideaalses maailmas käima peaks, teine asi on vaadata kuidas see päriselt realiseerub“
Joonestuslaua ja ehitusobjekti perspektiivide erinevusest
„Põhiline erinevus vaatenurkades on näha, kui suure osa tööst platsil moodustab vahetu suhtlemine. Kontoris on küll koosolekud töökaaslastega, kuid ülejäänud suhtlus toimub täna meili või telefoni teel ja on siiski teisejärguline. Lisaks arvan ma, et kontoris on side projekteeritava hoonega väiksem. Sa teed vajalikud joonised ära ja liigud järgmise ülesande juurde. Olles ise platsil, nähes kuidas ehitus järk-järgult toimub, tajud rohkem, et töö tulemuseks on reaalne hoone.“
Elisa lisab „Siin töötades tuleb väga selgelt välja, et kõik see, mida ma joonisele kannan, ei ole midagi abstraktset, vaid jõuab päriselt objektijuhi töölauale. Seega, kui oluline on projekti kvaliteet. Ehitusplatsil on kohe rohkem tööd, kui projekti satub mõni viga…„
Reparo meeskond on väga rahul, kui suviti õnnestub noortele asjalikele inimestele õpingute sisse praktilist mõõdet pakkuda ja teisalt sunnib selline koos töötamine meid enditki olema moodsam, avatum, paindlikum ja organiseeritum.